lørdag den 27. oktober 2012

En Loerdag aften med afrikanske trommer!

Adressen er nu Markumira University, P.O. 55 Usa River - Tanzania. Her har jeg boet siden tirsdag og er nu ved at falde godt til, paa trods af at der er en del at vaenne sig til. Bl.a. en dresscode der siger at pigerne skal have nederdel paa og at jeg deler vaerelset med 3 andre piger - Heldigvis har jeg vaeret paa efterskole:)

Men her er masser af musik fra morgen til aften, saa det er ikke meget tid der bliver brugt paa vaerelset, og afslapning tager jeg hellere paa graesplaenen med udsigt til Tanzanias 2. hoejeste bjerg. Jeg har lige vaeret med til at oeve trommer og sidder nu og skriver med trommeoevningen som akkompagnement. Siden vi kom i tirsdag har vi udover forskellige teoretisk og historisk undervisning har vi bl.a. vaeret med til afrikansk dans. Det kraever lige lidt overvindelse, men det er rigtig sjovt naar vi foerst er i gang.

Universitetet har ca. 2400 studerende fordelt paa 5 forskellige studier, saa campus er rigtig stor. Igen er det fantastisk at maerke hvor godt de studerende tager imod os og alle er meget interesserede i at snakke. Som sagt ligger universitetet lige nedenfor Mt. Meru, Tanzanias 2. hoejste bjerg, og med udsigt til Killimanjaro paa en god dag. Der kommer et billede senere...

Har hoert noget om snevejr derhjemme, haaber I nyder det, jeg savner det ikke:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar