tirsdag den 16. oktober 2012

Det regner ogsaa i Tanzania!

- Saa I skal ikke vaere misundelige, her er ikke kun sol og varme, vi foeler ogsaa naesten at det er efteraar her.

Den stoerste forskel paa regnvejret her og derhjemme er bare at her gaar det hele naesten i staa. Man tager ikke bilen ned for at handle, nej man venter til regnvejret er ovre, om det saa varer 3 timer. Den anden dag passede det lige med at jeg var i byen da det regnede, og mens alle de lokale stod under halvtag og ventede paa at det stoppede, ja, saa koebte jeg mig en paraply, fik koebt det jeg skulle og kom hjem drivvaad.

Men det er rigtig godt for landbruget med regnen. Flere af de lokale har fortalt at den manglende regn ville kunne komme til at betyde mangel paa groentsager i december, men heldigvis er regnen nu kommet i stor stil.

I weekenden har jeg vaeret paa tur til Rubya, en by et par timers koersel sydpaa, hvor jeg besoegte to hollandske piger som vi moedte da vi ankom til Tanzania. Et helt fantastisk flot sted med udsigt over Victoria soen - Verdens flotteste baghave. Saa vi tog en god lang gaatur i denne. Koereturen dertil og hjem igen var ogsaa noget af en oplevelse! Jeg var blevet fortalt at jeg bare skulle tage en "shared taxi," - Men hvem skulle tro at 8 personer i en alm. personbil er ulovligt naar det er i orden at vaere 25 i en minibus til 12? I hvert fald koerte vi lige pludselig af nogle smaaveje ude mellem bananmarkerne da jeg skulle hjem, og forklaringen var at vi skulle slippe vaek fra politiet. Jeg var nu ret glad for at der var en fyr med som kunne lidt engelsk og vi naaede til Bukoba uden politiet som selvskab. Naaede lige den engelske gudstjeneste hvor et af de kor vi har besoegt sang med. Det var rigtig dejligt at vaere til en gudstjeneste hvor jeg kunne forstaa hvad der foregik og festligt at kunne synge lidt med i koret.

Lige et billede med udsigten fra Kashura hvor vi bor.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar